Wednesday, October 20, 2010

Kepenatan.....

Siapa yang di dalam dunia ini yang tidak penat?? Semua orang akan penat, termasuk la juga aku.. Aku penat dengan semua benda yang aku buat, x kira dengan ikhlas atau pun tidak.. Kdang-kadang kita terfikir kenapa kita mudah penat? Ini mungkin disebabkan stamina yang kurang.. Bagi aku, penat yang aku dapat selepas aku balik dari kelas.. lebih-lebih lagi jika kelas sepanjang hari selama 12jam... Sebenarnya, jika kita bersukan dan kemudian kita balik ke rumah dan terus melakukan kerja-kerja rumah, kita tidak akan merasa penat berbanding dengan orang yang balik bersukan dan terus berehat... Ini kerana otak kita berfikir apabila kita berehat dan secara tidak langsung kita akan memikirkan ape yang telah kita lakukan sepanjang hari... Jika kita terus mebuat kerja-kerja lain, kita tidak akan ada mase untuk memikirkan ape yang telah kita lakukan pada hari tersebut... Jadi, ingatlah wahai kawan-kawan, jika kita membuat sesuatu perkara kita hendaklah buat dengan ikhlas... insya allah....

No comments:

Post a Comment